28.03.2018

Bahar Rehaveti Derslerdeki Başarıyı Düşürmesin!

Baharın enerjisi tüm doğayı etkisi altına alırken insan ruhu ve psikolojisi üzerinde de canlılık yaratır.

Baharın enerjisi tüm doğayı etkisi altına alırken insan ruhu ve psikolojisi üzerinde de canlılık yaratır. Bu canlılık, çoğu kez bizleri daha eğlenceli, daha hareketli aktivitelere yönlendirse de söz konusu ders çalışmak olduğunda zorlayıcı olabilir.

Öğrencilerin doğru bir yol haritasıyla hem bahar mevsiminin kendisinde yarattığı coşkuyu yaşayabileceğini, hem de derslerine gereken önemi verebileceğini söyleyen Doğru Cevap Eğitim Kurumlar Eğitim Koordinatörü Yusuf Yıldırım, bahar döneminde ders başarısını arttıracak ipuçlarını anlatıyor.

BELİRLEDİĞİNİZ HEDEFLER SİZİ HEYECANLANDIRMALI!

Bir hedef doğrultusunda ilerleyen kişilerin sahip olduğu en büyük güç, motivasyonlarıdır. Dolayısıyla sahip olduğunuz motivasyon düzeyini yükseltmek, algınız ve hedefe ulaşma arzunuzla yakından ilgilidir.

Bu noktadan hareketle; kısa ve uzun vadeli hedefler belirlemelisiniz. Ancak unutulmamalıdır ki, kısa vadeli hedeflere konsantre olmak daha kolaydır. Bu nedenle sizi uzun vadeli planlara ulaştıracak kısa vadeli hedefleriniz her zaman hazır bulunmalıdır. Bu hedefler, sizler için ulaşılabilir ve heyecan verici olmalıdır. Çünkü sadece tutkularınıza cevap verebilecek güçlü hedefler, planlarınıza ulaşmak için gerekli isteği sağlar.

TÜM EKSİKLİKLERİNİZLE YÜZLEŞİN

Doğru ve uygulanabilir bir plan için öncelikle neye ihtiyacınız olduğunu belirlemek gerekir. Yeteri kadar başarılı olmadığınız derslerle ilgili gerçekçi bir analiz yapın. Bu konuda, okulunuzda ya da gidiyorsanız özel kurslardaki eğitimcilerden destek alabilirsiniz.

Eksiklerin doğru ve gerçekçi şekilde belirlenmesi, doğru bir plan yapmak için ön koşuldur. Öncelikle eksiklikleriniz ve zayıf yönlerinizle yüzleşmelisiniz. Eksiklik ve zayıf noktaların ne kadarının sizden, ne kadarının dışardan kaynaklandığını belirleyin. Eğer sorun öğretmen kaynaklıysa çözümü için muhataplarıyla görüşebilir ve bu konuda destek isteyebilirsiniz. Bu doğrultuda öğretmenin ders anlatım tekniği ya da sınavları hazırlarken uyguladığı yöntemler konusunda değişikliklere gidilebilir. Buradaki kilit konu; öğretmen ya da çevre koşullarından kaynaklanan problemin farkındalığının, o problemin çözümü için büyük bir ilerleme sağlamasıdır.

Eğer öğrencinin bazı dersleri algılamasıyla ilgili sorunlar varsa öncelikle bu algının yanlışlığını anlayabilecek bilişsel bir farkındalığa ihtiyaç vardır. Sonrasında ise bu algıyı değiştirecek ve öğrenciyi cesaretlendirecek motive edici uygulamalar gerekir.

SADECE SINAV İÇİN DEĞİL, GERÇEKTEN ÖĞRENMEK İÇİN ÇALIŞIN

Mevcut eğitim sistemimiz sonuç odaklı olduğundan dersler çoğu kez, öğrenmek için değil sınavda istenilen sonucu ulaşmak için bir araç olarak görülür. Bu durum siz öğrencilerin, dünyada olup bitenleri farklı şekillerde, farklı açılardan ele almasına engel olur. Üstelik eğlenceli olan ders içeriklerini keyifli ve öğrenme arzusunu tatmin eden unsurlar olarak görmemesine yol açar. Bilginin daha çok sınava kadar belleğe depolanması gereken ayrıntılar olarak düşünülmesine sebep olur, bu da dersleri keyifsiz ve sıkıcı bir hale getirir.

Sadece ezbere dayalı ve sonuç odaklı ders çalışmak ve dersler sizi hayal ettiğiniz sonuca ulaştırmaz. Gerçekten öğrenmek, merak duygunuzu tatmin etmek için ders çalıştığınızda bilgi, hem de kalıcı hale gelir hem de gelecek planlarınız için önemli bir basamak oluşturur. Örneğin, Matematik dersinde Parabol konusunu işlerken aslında Parabol bilgisinin tünellerin inşa edilmesi için son derece önemli olduğunu, gerçek yaşamdaki uygulama alanlarıyla birlikte öğrendiğinizde daha keyifli ve kalıcı bir öğrenmenin gerçekleştiğine şahit olacaksınız.

ZAMANI TÜKETMEYİN, DOLU DOLU YAŞAYIN

Başarı fedakarlık ister. Ancak bu demek değildir ki, zamanınızı ders çalışarak geçirmelisiniz. Aksine içinizdeki enerjiyi boşaltmalı, baharın coşkunu yaşamalısınız. Çünkü mutluluk, başarmak için önemli bir itici güçtür. Bunun için spor yapabilir, arkadaşlarınız ve ailenizle vakit geçirebilir, hobilerinize zaman ayırabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, denge kurmaktır. Bu dengeyi kurmak için planlı ders çalışmalı, uyku düzeninizi bir rutine bağlamalı, dinlenme vakitlerini iyi ayarlamalı yani kaliteli zaman geçirmelisiniz.

HEDEFE ULAŞMANIN MUTLULUĞU

Dersin başına oturduğunuzda, sizi dersten alıkoyacak çok fazla uyarıcıya maruz kalıyorken, o dersin başında kalabilmek oldukça zordur. Böyle durumlarda hayalleriniz size büyük bir güç verecektir.

Ders çalışma motivasyonunuzu kaybettiğinizi hissettiğiniz anda, hedefinize ulaştığınız günün hayalini kurmayı deneyin. Çünkü hayaller, size hedefe ulaşmak için gerekli motivasyon gücünü sağlayacaktır. Burada önemli olan hayal kurma süresinin fazla uzamamasıdır. Diğer bir önemli nokta ise hedefe ulaşma hayallerinizin sizi heyecanlandırıp heyecanlandırmadığıdır. Eğer hedefiniz sizi harekete geçirecek kadar etkili değilse yeterince iyi kurgulanmamış demektir. Bu durumda hedefinizi hem rasyonel hem de duygusal yapı taşlarıyla yeniden yapılandırmanız gerekmektedir.

VİCTOR HUGO'YA KULAK VERİN

Unutmayın; tüm gün değil, düzenli ve yeterli oranda çalışmak sizi her türlü gerçekçi hedefe ulaştırabilir. Victor Hugo meşhur bir sözünde "Çalışmak, her şeyi fetheder" demektedir. İşte bu sebeple; geleceği fethetmek ve planını yaptığınız hayatı yaşamak için tek yok çalışmaktır.

Kaynak

*milliyet.com.tr

*gazetevatan.com

*haberler.com

*medyaege.com.tr